Wegatletiek: trainingen

placeholder image

Loopgroepen Fortius op maandag en donderdag

Locatie: aan het begin van de training wordt verzameld in de Fortiuskantine.

Trainingstijden:

Op maandag- en donderdagavond vanaf 19:15 uur. 

Voor atleten die op de maandag- en donderdagavond willen trainen bij een vaste groep.

  • Groep o.l.v. Kees de Pee, André Lambregts en Ad Stam (maandagavond) en sluit aan bij de D-groep op de donderavond. Deze groep bestaat uit prestatielopers en recreanten met een 10 km tijd tussen de 50 minuten en 60(+) minuten op de tien kilometer. Ze trainen op het schema van de dinsdag/donderdag groep D, waardoor atleten de donderdagavond met of de maandag- of dinsdagavond kunnen combineren. 
  • Groep o.l.v. Jan van Someren. Laagdrempelige loopgroep, die loopt tussen de 32 en 40 minuten op de 5 km. De doelstelling is lekker, gezellig lopen en kletsen. Nieuwe mensen vinden snel aansluiting en voelen zich snel op hun gemak.
placeholder image

Trainingstijden wegatletiek

Update: 19-1-2018            
Groep
Startlocatie
maandag
dinsdag      
woensdag
donderdag
zaterdag
Beginnersgroep Dordrecht

Sportpark Reeweg,

Dordrecht

 19:30

m.i.v. feb.

   

 19:30

m.i.v. feb.

 

Loopgroepen ma/wo/za

Sportpark Reeweg,

Dordrecht

19:15 -20.45

 

19:15 - 20:45

 

09:30 - 11:00

Loopgroepen di/do

Sportpark Reeweg,

Dordrecht
  19:15-21:00   19:15-21:00  
Loopgroepen ma/do

Sportpark Reeweg,

Dordrecht

19:15-21:00     19:15-21:00  

Loopgroep Zwijndrecht

Sportpark Bakestein,

Zwijndrecht

 

 

 

 

09:30 - 11:00

Inner Circle Runners

Sofiahal,

Hendrik Ido Ambacht

 

19:30-21:00

 

19:30 – 21:00

 

Klik in de eerste kolom op de groepsnaam voor meer informatie.

placeholder image

Loopgroepen ma/wo/za

Loopgroepen Fortius op maandag, woensdag en zaterdag


Locatie: aan het begin van de training wordt verzameld in de kantine van Fortius.

Trainingstijden: 

Maandag: vanaf 19.15 uur       2013 hardlopen beginners
Woensdag: vanaf 19.15 uur 
Zaterdag: vanaf 9.30 uur (niet voor alle niveaugroepen)

Er wordt getraind in verschillende niveaugroepen. De trainers kunnen je adviseren in welke groep je het beste past.

Groepen en trainers:

 

  • Groep o.l.v. Jolanda van de Broek, Laagdrempelige loopgroep, die loopt tussen de 32 en 40 minuten op de 5 km. Ook zijn er lopers die om wat voor reden dan ook maar 3 km kunnen /willen lopen. De doelstelling is lekker, gezellig lopen en kletsen. Nieuwe mensen vinden snel aansluiting en voelen zich snel op hun gemak.
  • Groep o.l.v. Hans en Petra v.d. Gracht, Gerton van Helden, Karla Blommaert, Esther Hofland, Margaret Burger en Chantal van Meegen. Deze groep kan (makkelijk) een 5 km lopen en traint voor een 10 km.
  • Groep o.l.v. Frank Muller en Frans Jansen. Deze groep kan makkelijk een 5 km lopen en traint voor de 10 km (doelstelling: binnen 1 uur) en voor wat langere afstanden zoals 15 km of een halve marathon.
  • Groep o.l.v. Henk de Haan, Ad Stam, Anja Melkert, Irene Vink, Dick Picket. Deze groep traint voor een snellere tijd op de 10 km (doelstelling ongeveer 50-55 minuten) en voor wat langere afstanden zoals 15 km of een halve marathon.
  • Groep o.l.v. Piet Witman, met als assistenten Henk van Herpen en Maarten Danckaarts. Deze groep traint voor afstanden tot de marathon. Indicatie niveau: tussen 40 en 52 min. op de 10 km.

 

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (trainerscoördinator wegatletiek).

 

Elk jaar wordt bij Fortius een loopcursus voor beginners gegeven. Informatie hierover is te verkrijgen bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

placeholder image

Loopgroepen di/do

Loopgroepen Fortius op dinsdag en donderdag

Locatie: aan het begin van de training wordt verzameld in de kantine van Fortius.      20151101 drechtstadloop

Trainingstijden:

Dinsdag en donderdag vanaf 19.15 uur.

Er wordt getraind in niveaugroepen zoals hieronder aangegeven:

Groep

Tijd 10km

Typering

Trainers

Informatie

A 32-48 min.

Loop je 48 min. op de 10 km of sneller en wil je je prestatie verbeteren en/of regelmatig een wedstrijd lopen, dan kan je je aansluiten bij de A-groep.De A-groep is een prestatiegerichte loopgroep. De trainingen vinden wisselend plaats op de baan, weg of park. Het accent van de trainingen ligt op de baan. De wedstrijden waarvoor met traint liggen tussen de 5 km en de marathon en zijn afhankelijk van je eigen voorkeur.

Martin Matse, Irene Vink, René Bellaart, Carlo Bevers Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
B 42-52 min. Wedstrijd + prestatie

Toos Volmer, Rolf Ketelaar 

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
C1 45-55 min. Prestatie + recreanten, max ½ marathon Petra de Wit, Sjon Vos  
C2 45-55 min. Prestatie + recreanten, max marathon Wietse Ritskes, Bianca Gerritsen e-mail
D 50-60 min. Prestatie + recreanten

Willem Pankow, Andre Lambregts, Joke van Liempd, Mieke Salden

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
E >55 min. Instromers vanuit beginnersgroep Gerard Roovers  

Elk jaar wordt bij Fortius een loopcursus voor beginners gegeven. Informatie hierover is te verkrijgen bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Regels voor het gebruik van de atletiekbaan bij trainingen