Trainingen

placeholder image

Loopgroepen Fortius op maandag en donderdag

Locatie: aan het begin van de training wordt verzameld in de Fortiuskantine.

Trainingstijden:

Op maandag- en donderdagavond vanaf 19:15 uur. 

Voor atleten die op de maandag- en donderdagavond willen trainen bij een vaste groep.

  • Groep o.l.v. Kees de Pee, André Lambregts en Ad Stam (maandagavond) en sluit aan bij de D-groep op de donderavond. Deze groep bestaat uit prestatielopers en recreanten met een 10 km tijd tussen de 50 minuten en 60(+) minuten op de tien kilometer. Ze trainen op het schema van de dinsdag/donderdag groep D, waardoor atleten de donderdagavond met of de maandag- of dinsdagavond kunnen combineren. 
  • Groep o.l.v. Jan van Someren. Laagdrempelige loopgroep, die loopt tussen de 32 en 40 minuten op de 5 km. De doelstelling is lekker, gezellig lopen en kletsen. Nieuwe mensen vinden snel aansluiting en voelen zich snel op hun gemak.

Spikes in de atletiekhal

De sportvloer in de atletiekhal is spikebestendig, maar al te lange of te scherpe puntjes zijn verboden. Gebruik daarom puntjes met een maximale lengte van 5 mm en een stompe/vlakke punt, zoals bijvoorbeeld het type X-tree (ceramisch) 5 mm, te verkrijgen bij Runnersworld Dordrecht (Maasplaza, Korte Parallelweg 169 in Dordrecht) en bij de Spikeshop in Reeuwijk.

Lees meer: Spikes in de atletiekhal

Regels voor het gebruik van de atletiekbaan bij trainingen

De trainer zorgt ervoor, dat zijn groep op de hoogte is van de volgende baanregels en hij/zij is verantwoordelijk voor de naleving ervan.

Baan 1 tot en met 4

1. Voor: mila-, baan- en sprinttrainingen langer dan 100 m.
2. Tempo’s in baan 1, altijd zoveel mogelijk links lopen en achter elkaar. Inhalen doe je aan de rechterzijde.
3. Uitlopen na een serie in baan 2/3. Probeer baan 1 op de laatste 100 m van je serie te verlaten, kijk eerst achterom of er geen atleet je op dat moment gaat inhalen.
4. Word je ingehaald, blijf dan links lopen totdat de atleet voorbij is.
5. In- en uitlopen in baan 3/4.
6. Loop altijd tegen de klok in.

Baan 5 tot en met 8

1. Er zijn 2x 4 sprintbanen beschikbaar (kantine en overzijde).
2. Deze banen zijn voor:
    a. sprinttrainingen tot en met 100 m;
    b. trainen van start en/of met startblokken;
    c. hordentraining.

Overige aandachtspunten:

1. Lopers op de baan hebben altijd voorrang. Kijk of de baan waarin je start achter je leeg is en of je niemand hindert.
2. Let op bij het oversteken dat je lopers op de baan niet hindert.
3. Steek niet het middenveld over als dit wordt gebruikt voor technische onderdelen.
4. Sta niet stil in baan 1 of de sprintbanen waarop op dat moment getraind wordt.
5. Bij dreigend “gevaar” roep je “Baan” om de andere atleten te waarschuwen.

 

placeholder image

Trainingstijden wegatletiek

Update: 19-1-2018            
Groep
Startlocatie
maandag
dinsdag      
woensdag
donderdag
zaterdag
Beginnersgroep Dordrecht

Sportpark Reeweg,

Dordrecht

 19:30

m.i.v. 26 feb.

   

 19:30

m.i.v. 26 feb.

 

Loopgroepen ma/wo/za

Sportpark Reeweg,

Dordrecht

19:15 -20.45

 

19:15 - 20:45

 

09:30 - 11:00

Loopgroepen di/do

Sportpark Reeweg,

Dordrecht
  19:15-21:00   19:15-21:00  
Loopgroepen ma/do

Sportpark Reeweg,

Dordrecht

19:15-21:00     19:15-21:00  

Loopgroep Zwijndrecht

Sportpark Bakestein,

Zwijndrecht

 

 

 

 

09:30 - 11:00

Inner Circle Runners

Sofiahal,

Hendrik Ido Ambacht

 

19:30-21:00

 

19:30 – 21:00

 

Klik in de eerste kolom op de groepsnaam voor meer informatie.