Trainingen

Spikes in de atletiekhal

De sportvloer in de atletiekhal is spikebestendig, maar al te lange of te scherpe puntjes zijn verboden. Gebruik daarom puntjes met een maximale lengte van 5 mm en een stompe/vlakke punt, zoals bijvoorbeeld het type X-tree (ceramisch) 5 mm, te verkrijgen bij Runnersworld Dordrecht (Maasplaza, Korte Parallelweg 169 in Dordrecht) en bij de Spikeshop in Reeuwijk.

Lees meer: Spikes in de atletiekhal

Regels voor het gebruik van de atletiekbaan bij trainingen

De trainer zorgt ervoor, dat zijn groep op de hoogte is van de volgende baanregels en hij/zij is verantwoordelijk voor de naleving ervan.

Baan 1 tot en met 4

1. Voor: mila-, baan- en sprinttrainingen langer dan 100 m.
2. Tempo’s in baan 1, altijd zoveel mogelijk links lopen en achter elkaar. Inhalen doe je aan de rechterzijde.
3. Uitlopen na een serie in baan 2/3. Probeer baan 1 op de laatste 100 m van je serie te verlaten, kijk eerst achterom of er geen atleet je op dat moment gaat inhalen.
4. Word je ingehaald, blijf dan links lopen totdat de atleet voorbij is.
5. In- en uitlopen in baan 3/4.
6. Loop altijd tegen de klok in.

Baan 5 tot en met 8

1. Er zijn 2x 4 sprintbanen beschikbaar (kantine en overzijde).
2. Deze banen zijn voor:
    a. sprinttrainingen tot en met 100 m;
    b. trainen van start en/of met startblokken;
    c. hordentraining.

Overige aandachtspunten:

1. Lopers op de baan hebben altijd voorrang. Kijk of de baan waarin je start achter je leeg is en of je niemand hindert.
2. Let op bij het oversteken dat je lopers op de baan niet hindert.
3. Steek niet het middenveld over als dit wordt gebruikt voor technische onderdelen.
4. Sta niet stil in baan 1 of de sprintbanen waarop op dat moment getraind wordt.
5. Bij dreigend “gevaar” roep je “Baan” om de andere atleten te waarschuwen.

 

placeholder image

Trainingstijden wegatletiek

Update: 4-6-2017            
Groep
Startlocatie
maandag
dinsdag      
woensdag
donderdag
zaterdag
Beginnersgroep Dordrecht

Sportpark Reeweg,

Dordrecht

         

Loopgroepen ma/wo/za

Sportpark Reeweg,

Dordrecht

19:15 -20.45

 

19:15 - 20:45

 

09:30 - 11:00

Loopgroepen di/do

Sportpark Reeweg,

Dordrecht
  19:15-21:00   19:15-21:00  

Loopgroep Zwijndrecht

Sportpark Bakestein,

Zwijndrecht

 

 

 

 

09:30 - 11:00

Inner Circle Runners

Sofiahal,

Hendrik Ido Ambacht

 

19:30-21:00

 

19:30 – 21:00

 

Klik in de eerste kolom op de groepsnaam voor meer informatie.

placeholder image

Loopgroepen ma/wo/za

Loopgroepen Fortius op maandag, woensdag en zaterdag


Locatie: aan het begin van de training wordt verzameld in de kantine van Fortius.

Trainingstijden: 

Maandag: vanaf 19.15 uur       2013 hardlopen beginners
Woensdag: vanaf 19.15 uur 
Zaterdag: vanaf 9.30 uur (niet voor alle niveaugroepen)

Er wordt getraind in verschillende niveaugroepen. De trainers kunnen je adviseren in welke groep je het beste past.

Groepen en trainers:

 

  • Groep o.l.v. Jolanda van de Broek, Laagdrempelige loopgroep, die loopt tussen de 32 en 40 minuten op de 5 km. Ook zijn er lopers die om wat voor reden dan ook maar 3 km kunnen /willen lopen. De doelstelling is lekker, gezellig lopen en kletsen. Nieuwe mensen vinden snel aansluiting en voelen zich snel op hun gemak.
  • Groep o.l.v. Jan van Someren. Vergelijkbaar met de hierboven genoemde groep, maar deze groep loopt op maandag en donderdag.
  • Groep o.l.v. Hans en Petra v.d. Gracht, Gerton van Helden, Karla Blommaert, Esther Hofland, Margaret Burger en Chantal van Meegen. Deze groep kan (makkelijk) een 5 km lopen en traint voor een 10 km.
  • Groep o.l.v. Frank Muller en Frans Jansen. Deze groep kan makkelijk een 5 km lopen en traint voor de 10 km (doelstelling: binnen 1 uur) en voor wat langere afstanden zoals 15 km of een halve marathon.
  • Groep o.l.v. Henk de Haan, Ad Stam, Anja Melkert, Irene Vink, Dick Picket. Deze groep traint voor een snellere tijd op de 10 km (doelstelling ongeveer 50-55 minuten) en voor wat langere afstanden zoals 15 km of een halve marathon.
  • Groep o.l.v. Piet Witman, met als assistenten Henk van Herpen en Maarten Danckaarts. Deze groep traint voor afstanden tot de marathon. Indicatie niveau: tussen 40 en 52 min. op de 10 km.

 

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (trainerscoördinator wegatletiek).

 

Elk jaar wordt bij Fortius een loopcursus voor beginners gegeven. Informatie hierover is te verkrijgen bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.