Nordic walking en Sportief Wandelen

Onze multi-sportvereniging FORTIUS biedt u de mogelijkheid samen met een groep op uw eigen niveau sportief te wandelen of te nordic walken.

Hebt u al ervaring en vaardigheid in Nordic Walking of Sportief Wandelen, dan kunt u altijd een keertje meelopen en kijken, of het iets voor u is om wekelijks groepsgewijs met ons mee te trainen. Daarna beslist u pas of u lid wilt worden van onze vereniging.

Nordic Walking en/of Sportief Wandelen wordt gegeven op maandag- en woensdagavond vanaf 19.15 uur. 

De groepen Nordic Walking en/of Sportief Wandelen op maandagavond trainen op verschillende niveaus:

  • Niveau 1 afstanden 5-7 km in rustig tempo
  • Niveau 2 afstanden 7-10 km in normaal tempo
  • Niveau 3 afstanden boven 10 km in een hoger tempo: 2 uur looptijd

De groepen Nordic Walking en/of Sportief Wandelen op woensdagavond is verdeeld in twee groepen:

  • Niveau 1 afstanden tot 5 tot 7 km in rustig tempo (+/- anderhalf uur per training)
  • Niveau 2 afstanden tot 10 km in stevig tempo (+/- twee uur per training)

Sportief wandelaars kunnen ook meelopen bij de nordic walkers (met en zonder poles). 

sportiefwandelen

Bent u eenmaal lid, dan bestaat de mogelijkheid ook van andere sporten binnen de vereniging gebruik te maken. U betaalt hiervoor niets extra's. Bekijk op de voorpagina van onze website de informatie over alle sportmogelijkheden onder ONZE SPORTEN.

Mocht u interesse hebben en mee willen trainen met Nordic Walking en/of Sportief Wandelen, dan kunt u bellen of mailen met de onderstaande trainers van de afdelingen.

  • Ad van de Kamp, tel: 078-6141646, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Elly den Haan-de Rover, tel: 078-6143658, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Trainers NordicWalking en Sportief Wandelen

Chione van der Beek 

Maandag

Elly den Haan- de Rover          

Maandag en Woensdag 

Ad van de Kamp 

Maandag

placeholder image

Kick FUN & Boxing

 

Kick FUN & Boxing

boks jezelf fit

Kick FUN & Boxing is een High Intensity Training van 1 uur waar meerdere sporten worden gecombineerd tot een totale body work-out op de beats van de muziek. Er wordt gewerkt aan techniek, conditie, snelheid, lenigheid, kracht, controle, explosiviteit, mentaliteit en uithoudingsvermogen zonder het fysiek lichaamlijk contact.

Dit maakt Kick FUN & Boxing vooral aantrekkelijk voor mensen die wel de positieve effecten van een (kick-)boks training willen volgen, zonder elkaar pijn te kunnen doen. Kick FUN & Boxing is geschikt voor zowel vrouwen als mannen.

De onderdelen bij Kick FUN & Boxing:

- een korte warming-up;
- cardio voor het trainen van je hart- en longconditie
- afwisselingboks- en trap combinaties
- core-training om je natuurlijke korset van buik-, rug- en heupspieren te versterken
- spierversterkende oefeningen voor je benen, billen en bovenlichaam
- Korte cooling-down met stretchoefeningen

Trainingstijden:

Woensdag van 19:30 tot 20:30 uur.

Voor deze les geldt dat u 10 minuten voor aanvang les aanwezig dient te zijn.

Van oktober t/m maart is de trainingslocatie gymzaal Zamenhofflaan 25
( zijstraat Noordendijk en op ong. 500 meter van de Reeweghal).

Meer informatie:

Meer informatie over Kick FUN & Boxing kunt u opvragen bij hoofdtrainer Bertus Harte, e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of per telefoon 06 – 42213683.

Bertus Harte Cru

Bertus Harte, hoofdtrainer

placeholder image

Streetdance

Streetdance is het dansen op een muziekmix van jazz, funk, hiphop en urban  

Kijk naar de videoclips van Rihanna, Beyonce en andere grote artiesten, en je ziet de dans die samen uitgevoerd wordt. Deze dans maakt optredens tot een spectaculaire act. Wil je ook meedoen? Kom langs voor een gratis proefles!

Wat doet streetdance voor je lichaam?STREETDANCE inzet1

Het zorgt voor een betere conditie, meer uithoudingsvermogen en sterkere spieren. Het bevordert de motoriek en je wordt soepeler, tevens verbrand je de nodige calorieën. Maar het belangrijkste is: het is gewoon hartstikke leuk om te doen!

Tips:

Zorg voor een lekker comfortabele baggy outfit, zodat je je gemakkelijk kunt bewegen. Gewone sportschoenen zijn prima, echte zaalschoenen nog beter. Zorg ook voor een handdoek om je af te drogen en neem een drankje mee!      

Wanneer?

Kijk voor de lestijden op deze pagina.

      Instructrice
Woensdag 17.00 - 18.00 uur 7 - 12 jaar Charlotte Jonkheer
Vrijdag 18.30 - 19.30 uur 12 t/m 20 jaar Carola de Wit

De lessen worden gegeven in de aerobicszaal bij Fortius in de Reeweghal.

Instructrices:

Charlotte Jonkheer

Charlotte Jonkheer

trainer streetdance Carola1

Carola de Wit

Kom langs en doe mee! 

Vragen? Stuur een bericht aan de verenigingsmanager

placeholder image

Wegatletiek

WEGATLETIEK kop2

Of u nu een beginnende of reeds een ervaren loper bent, bij Fortius kunt u terecht voor uw looptrainingen. Bij ons worden verschillende afstanden op verschillende niveaus getraind onder de deskundige begeleiding van onze trainers. Heeft u interesse? Kom dan een keer langs op een training. Onze trainers staan u graag te woord en kunnen u helpen met het beslissen welke groep het beste bij u past. Een keer meetrainen om te bepalen of Fortius wat voor u is, is natuurlijk ook altijd mogelijk. U kunt zich als loper aansluiten bij één van onderstaande groepen met ieder een eigen doelgroep. Voor verdere informatie per groep klikt u op de groep.

Beginnersgroep:

Beginnende lopers die na een periode van 17 weken 5 kilometer hardlopen.  WEGATLETIEK inzet1

 

Maandag/woensdag/zaterdag loopgroepen:

Onderverdeeld in verschillenden niveaugroepen. Er is een laagdrempelige groep waar ook beginners zich thuis zullen voelen, maar er zijn ook groepen waarin getraind wordt voor afstanden variërend van 10 km tot aan de marathon met elk een eigen niveau.

 

Dinsdag/donderdag wegatletiek:

Onderverdeeld in niveaugroepen A t/m E. Groep E bestaat uit beginnende lopers voor wie gezondheid en loopplezier voorop staan, lopers met blessures en lopers die minder belastbaar zijn. Groep A1/A2 bestaat uit wedstrijdlopers die in staat zijn om 10 km af te leggen tussen de 32 en 48 minuten. De groepen D t/m B zitten daar tussenin.

 

Maandag/donderdag wegatlatiek:

Voor atleten die op de maandag- en donderdagavond willen trainen bij een vaste groep. Groep o.l.v. Kees de Pee, André Lambregts en Ad Stam (maandagavond) en sluit aan bij de D-groep op de donderavond. Deze groep bestaat uit prestatielopers en recreanten met een 10 km tijd tussen de 50 minuten en 60(+) minuten op de tien kilometer. Ze trainen op het schema van de dinsdag/donderdag groep D, waardoor atleten de donderdagavond met of de maandag- of dinsdagavond kunnen combineren.

 

Loopgroepen in Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht:

Ook deze loopgroepen zijn onderverdeeld in niveaugroepen. Twee maal per jaar start er een beginnersgroep.

Contact:

Heeft u na het lezen van de informatie over de loopgroepen in Dordrecht nog vragen en wilt u contact, mail dan naar de trainerscoördinator Toos Volmer: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U kunt haar ook persoonlijk benaderen:

Toos Volmer

Toos Volmer

 

placeholder image

Worstelen

Worstelen is één van de oudste olympische sporten. Worstelaars zijn goede atleten. Er is geen spiergroep in het lichaam die niet getraind is. Worstelen staat op de derde plaats van best getrainde sportmensen. Op de eerste plaats staan de balletdansers, dan volgt het turnen en op de derde plek van best getrainde atleten staat het worstelen. Worstelen leert je je lichaam en geest te combineren. Maar ook je reactiesnelheid en tactiek. Om te kunnen worstelen moet je sterk zijn, souplesse hebben en ook behendigheiden techniek. Met slechts één van die aspecten kom je er niet. In de trainingen komen ook alle vier aspecten aan de orde; je hele lijf doet mee: worstelen is de enige sport die àl je spieren traint. Worstelen is een sport die net als andere verdedigings- of vechtsporten wordt beoefend in gewichtsklassen; je meet je dus altijd met iemand van ongeveer gelijk formaat.

2017 Worstelen Seniorentraining

Trainingen

De trainingen bij Fortius gaan vaak als volgt. Het eerste halfuur is intensieve conditie- en krachttraining, daarna worden de technieken geoefend en tijdens het laatste deel van de training krijg je de gelegenheid de getrainde technieken in de praktijk te brengen in een partijtje worstelen met iemand van ongeveer gelijk gewicht. Worstelen gebeurt in een landelijke competitie, met verschillende verenigingen. We trainen in het clubgebouw van handbalvereniging MOK Halmaheiraplein 10. 

Informatie

Meer informatie is te verkrijgen bij Bram Franken. Telefonisch 078-613 02 89 of 06-53 56 84 80 of per e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Trainingstijden

Voor de trainingstijden kijk op deze pagina.